fredag 16 april 2010

Ensam gryta


Ikväll lagade jag jätte god gryta med grönsaker, kokosmjölk och seitanstrimlor. Men men, ingen att dela den med. Plötsligt känns allt helt fel här, men jag anade att det skulle komma eftersom allt varit så trevligt hittills. Det lär ju vara så, att man får en kris efter ca 2-3 månader på en ny plats då allt inte längre är så rosenrött. Det är den tiden, då man lite lärt känna staden och mänskorna, men ingen djupare kärlek ännu fötts. Och saken blir inte bättre av att ni där hemma har roliga födelsedagar och konserter att se fram emot. Jag skulle gärna vara med, tro mig!
Som tur har jag ändå mycket att göra, så alltför mycket ältande hinner jag inte med. Imorgon far jag till Porto i Portugal och dricker portvin, förhoppningsvis! Nu lite efterrätt.

Musik: Kent!

3 kommentarer:

  1. Ja, inte låter det alltför illa ändå. :) Visst är här sol och fint nu, men inget man inte kan leva utan en tid av sitt liv.

    SvaraRadera
  2. Inés: que de repente me siento sola, y el tiempo pasa lento. Pero, tengo mucho que hacer, acabo de regresar de un día y una noche en Porto, y fue ... interesante. Muy bonita la ciudad, y e3 vino me encanta!

    SvaraRadera