söndag 25 april 2010

Nattliga äventyr



Jag har märkt att jag allt mer ogillar att gå ut under dagen, och istället ser fram emot kvällar och nätter. Världen är vackrare då och folket man träffar på är, eller åtminstone verkar vara, intressantare. Detta kan ha att göra med att jag stiger upp väldigt tidigt på vardagsmorgnar,och sedan sover längre i slutet av veckan.
Hur som helst, nattliv har jag fått uppleva den senaste veckan! Förra lördagen var jag i Porto i Portugal, där vi gjorde allt lite omvänt: bio mitt på dagen, då solen sken, och sen sprang vi omkring ute i regnet senare och letade efter en försvunnen plånbok. Bl.a. Vinet var riktigt gott, jag förstod en del portugisiska och det råkade vara öppet hus i alla gallerier så vi såg konst och gjorde själv konst genom att beklä några stackars statyer med våra underbara 3D-solglasögon från bion..

I fredags (efter en trevlig erasmusnatt på torsdag, med en runda i gamla stan i Vigo med shottar + kokt ägg i ägget och öh, porrón i Porrón) for jag med de kära bandkamraterna på en nattlig exkursion till en övergiven militäranläggning med underjordiska tunnlar. Vi hittade de gamla kanonerna, flera meter under marken, och jag blev rejält skrämd flera gånger först då polisen plötsligt kom och undrade vad vi gjorde (bara dricka lite vin och se sig omkring) och sen när Diego lyckades skrämma mig i tunnlarna. Men en gitarr och tillhörande sång fick oss på bättre humör.
Nu gäller hårt studerande den kommande veckan, för att sedan kunna fira nån sorts vapp på fredag. Jag ska försöka laga munkar och mjöd och bjuda några mänskor.

1 kommentar:

  1. Bilden ovan är tagen strax utanför min fakultet! Vildhästarna är ofta där med sina föl.

    SvaraRadera