måndag 7 juni 2010

Olika saker

Här vill jag först berätta hur stor respekt jag har för musik och musiker, eftersom dessa kan rädda liv! På lördagen var jag riktigt nere och uttråkad, och gick på konsert (gothrock/metal) och efteråt var jag ett enda stort leende!
Mitt veckoslut tillbringade jag alltså ömsom i lyckorus, ömsom i djupaste förtvivlan. Jag tror det lätt blir så då man inte har någon att prata om allt med, någon som kan ge en perspektiv på saker och ting.
Igår var en trevlig dag i solen, vi var med galiciskan och såg på en årlig uppsamling av vildhästar i en bergsby. Alla hästar, de var kanske 150, samlades in i en inhägnad, märktes, och sedan klipptes manarna och svansarna. Fölen var jätte små, och var helt galna då de skiljdes från sina mammor för en stund! Spännande. Så detta var alltså en dos med galiciska traditioner, den förra fick jag på torsdag då vi (alla erasmus från Galicien) var i Ourense, en stad inåt landet där det finns mycket värme och vin. Vi fick bl.a. göra små traditionella, typ stenåldersinstrument av nötter. men mycket ljud kom det! Sedan var det sightseeing och konsert.
Snart blir det ännu mera resande då familjen kommer nästa vecka, före det gäller tentläsning.

Bilden här nedan är en dolmen, ett gravkummel, som jag såg redan för flera veckor sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar