torsdag 1 juli 2010

Värme

Så börjar tiden i Vigo gå mot sitt slut, något jag märker med blandade känslor. Visst längtar jag till den finska sommaren och alla nära och kära, men jag kommer också att sakna mänskorna här. Just nu längtar jag ändå mest efter att fara hem, eftersom här är alltför varmt, speciellt i min lägenhet, och de flesta erasmus har farit hem och mina spanska vänner är rätt så upptagna med sitt. Men innan hemresan blir det ju ännu omkringresande i Kantabrien, Asturias och Galicien med Julia och andra ”finska” vänner! Imorgon reser jag till Kantabrien och är borta en vecka ungefär.
Förra veckoslutet firade jag midsommar med att först och främst sjunga, både på fredag och lördag. Lördagens konsert gick bra, jag var inte alltför nervös, men benen skakade nog lite så det planerade headbangandet (jag sjöng Lacuna coil) fick jag skippa. Huvudsaken var att sjunga bra, och det gjorde jag. Folk (alltså bekanta) kom till och med och lyssna på mig! Jag blev väldigt glatt överraskad över det. Efteråt var det fest hemma hos mig, med likörprovning, små bastukvastar (jag visade hur man ska slå varann med dem) och dans – letkajenkka! Det blev riktigt roligt, pojkarna fick ha mina trollsländor i håret och katten rymde först och sen skrämde den slag på en vessabesökare genom att hoppa i vessabyttan..
De senaste dagarna har jag aktivt sökt jobb i Finland, men hittills bara fått negativa svar. Så i juli lever jag på gröt och kärlek, förhoppningsvis. Om någon vill anställa mig för vad som helst, i utbyte mot mat och vatten, så säg!

3 kommentarer:

  1. Jag kan anställa dig som följeslagare och kumpan på utflykter till spännande orter inom vårt lands gränser. Mat finns i skogen och vatten i sjöarna och solen ger oss resten. Det blir nog bra så. :)

    SvaraRadera
  2. ¿Vas a seguir con el blog... de alguna forma o manera?

    SvaraRadera
  3. hasta ahora no he tenido tiempo, pero me gustaría seguir con el blog. Pero en todo caso será en sueco. A ver qué pasa cuando empieza la vida cotidiana aquí, que aún no ha empezado..

    SvaraRadera