söndag 9 maj 2010

Hört och sett

Det här veckoslutet har jag som tur fått göra nåt annat än bara vara hemma och våndas med skoluppgifter. På fredag var det bandträning, och än en gång vågade jag lite mera än sist. Och jag sade åt de andra hur nöjd jag är över att jag hittat dem, och de sade samma. Fast jag är tillfällig. Det dumma är att vi blir utan replokal i slutet av månaden, så vi måste hitta nåt annat som troligtvis kostar (den här är gratis).
Här har det också varit riktigt kyligt och regnigt, och vi blev genomblöta på exkursionen med galiciskan igår. Vi såg ett gammalt gravkummel med jättestenar, en enorm sanddyn (vill någon komma med till Yyteri i sommar?! Jag har glömt hur underbart det är med sand!), ruiner av förhistoriska runda stenhus och en nudiststrand. Inga nudister dock, fast jag funderade på att bli den första för säsongen. Det var för kallt tyvärr, så jag avstod.
Jag märker mer och mer att det bästa skulle ha varit att komma hit för ett helt läsår, om jag faktiskt skulle ha velat komma in i livet här. Som det är nu hinner jag inte bekanta mig med kulturen och mänskorna här så mycket som jag skulle vilja. Visserligen har jag nästan hela juni på mig att resa och göra vad som helst, men då är det liksom sista-minuten-feelis, och att då börja knyta vänskapsband kan bli svårt.
Men nu: studera! Tills Emma kommer på fredag :)

2 kommentarer:

  1. Oj, e hon på väg nu!? Vad skoj! Hur länge är hon där? Jag vet fortfarande inget om vad jag gör när jag blir klar. Efter maailma kylässä är jag helt fri, men troligen rätt så pank också. :)

    SvaraRadera
  2. Jo, Emma kommer nu, förhoppningsvis ska vi hinna göra nåt roligt, fast jag ännu har mycket skola i hela maj. Åtminstone ses vi väl i Finland senare på sommaren, om inte här. Det känns bara som om tiden går jätte fort, och snart kommer jag hem typ..

    SvaraRadera