lördag 22 maj 2010

Musik och sol

Efter en händelserik vecka med Emma och mycket skolgrejer har jag äntligen en lugn stund idag. Den firar jag med att återhämta mig, särkskilt p.g.a. gårdagens strapatser.. Vi hade bandträning som gick väldigt bra, och jag vågade mer än nånsin. Jag liksom förstod att man måste våga sjunga fel, och chansa och sen går det bra ibland. Som igår! Och det är som att åka berg-och-dalbana, att andas in, känna hur det kittlar i magen och sen flyga upp till den höga tonen genom att puffa sig upp med en impuls i magen. Och ibland kommer man ända upp, och då känns det som om man flyger!
Nå, hur som helst, så fortsatte kvällen med en middag med bandet och andra, lite som en säsongsavslutning eftersom det var sista gången vi spelade i träningslokalen. Det blev en väldigt rolig kväll, och en höjdpunkt var då Marcos (från bandet) berättade historier från Galicien, och jag missförstod och alla skrattade. Intressant och roligt. Kvällen fortsatte på Vigos gator, där jag bjöd av salmiakkin (likören) som Emma haft med sig. Det uppskattades. Och så underbart att kunna vara utomhus hela kvällen, utan att frysa! Det var för hett inne i barerna.
Med Emma var vi ganska sofistikerade och satsade på turism i Santiago, lite strandliv och förstås ett (eller två) glas vin varje kväll till maten! Och vi såg de heliga benen (egentligen bara en silverkista) av aposteln Santiago i katedralen där. Vi kan Santiagos gamla gator utan och innan också. Vi blev guidade där, och förstås var de andra i vår grupp ett gäng skrynkliga svenska tanter! Och finska hörde vi också.
Nu ska jag fortsätta med skolarbetet. Det är lite svårt när det är så fint väder och 30 grader varmt, så man helst skulle vara utomhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar