söndag 30 maj 2010

Villervalla

"Då man är på erasmus ska man festa hela tiden, och studera lite mellan varven". Öh, varför ville jag göra detta, om det är det enda det går ut på? De flesta här verkar FORTFARANDE gå ut och festa tre gånger i veckan, tre dagar i sträck. Jag orkade med det i början, kanske. Väldigt ensidigt tycker jag.
Sen ska man ju lära känna nya mänskor. Haha. Detta sker endast då man festar, alltså måste man göra det. Däremellan är folk med sina bästa vänner som de tagit med sig hemifrån, eller sina landsmän, som de automatiskt blir bästa vänner med här! Jag har ingendera, så jag är alltså hänvisad till att vara ensam. Jag tänker inte pracka mig på någo kompisgäng.
Nej, man borde nog tänka efter lite mera innan man far iväg på erasmus, och det gör faktiskt också skillnad VART man far. Vigo är inte en plats jag normalt skulle vilja vistas på mera än en par dagar högst, men som det nu är måste jag vara här i fem månader. Skulle jag ha farit till Santiago t.ex., så skulle jag troligtvis ha trivts mycket bättre.
Nå, åtminstone har jag fått lida i ensamhet. Det har jag ju nästan saknat lite.

1 kommentar:

  1. Det härter ljud singen jag varje Sommer i Tyskland pa sommerfesten
    VAdrahemet Bochum
    Jag tala kvar svensk som jag har
    Variante ombord MT Danaland Broström Rederiet Göteborg i 1962
    Theo ut Bochum Tyskland

    SvaraRadera