lördag 27 februari 2010

Stormigt värre

Idag är det storm. Och stormar gör det också hos mig, med mycket förändring i luften! Läs så får ni se!

Här har det varit bra, jag är inte sjuk längre och har kunnat gå utanför dörren varje dag rentav. Jag har hittat en ny lägenhet, hade inte lust att bo kvar där jag bor nu fram till måndagen. Här kommer att vara italiensk majoritet, och det skulle bli svårt eftersom dessa italienare inte kan spanska så bra och vi dessutom inte har just något gemensamt. T.o.m tysken och de polska flickorna som också bor/bott här har jag svårt att prata spanska med, eftersom de inte förstår alla ord och jag då måste prata ett förenklat och hemskt begränsat språk. Lägenheten jag kommer att bo i bebos av en spansk, trevlig flicka med två katter. Den är inte långt från där jag bor nu, och samma pris. Ser fram emot att få ett riktigt hem!
En hel del fester har det blivit, torsdag är traditionell erasmus-festdag, och den här veckan var det fest i Shirinis och Egles hus. De är några av de första jag träffade här, de är svensk-iranska respektive litauiska. Rätt så galna konststuderande. På festen träffade jag en finsk flicka! Det var rostigt med finska, men helt skoj att träffa på en landsmaninna.
Det har blivit en tradition redan att varje fredag gå på metalbar, den enda i stan men ack så trevlig. Mänskorna är trevliga, och alla prisar förstås Finland. Som Finlands representant i Vigo så måste jag ju tänka på hurdan bild jag ger av mitt land. Kom med förslag! Som åtminstone tillfällig vokalist i ett metalband och relativt ofta svartklädd osv så bekräftar jag bilden av finnar som musikaliska och metalgalningar. Vad mer borde jag föra fram? Jag kan variera mig lite!

1 kommentar: